تاثير طراحي سايت در جلب اعتماد مشتريان

۱۹ بازديد

انتخاب دامنه براي طراحي سايت

قبل از اينكه به بررسي هر يك از پسوندهاي دامنه فوق بپردازم و آنها را از نظر سئو و تاثيري كه از نظر سئو خواهند داشت مقايسه مي كنيم هر يك از اين دامنه هاي اينترنتي را معرفي ميكنم.

دامنه .com

دامنه هاي com متداول ترين دامنه هاي اينترنتي هستند، واژه com مخفف عبارت commercial به معناي تجاري است و وب سايت هايي كه مي خواهند فعاليت هاي تجاري انجام دهند به طور معمول بايد از اين پسوند در دامنه خود استفاده كنند. البته به دليل استقبال بيش از حد از اين نوع دامنه و همچنين متداول بودن آن در حال حاضر اكثر سايت هاي غير تجاري نيز از اين پسوند دامنه استفاده مي شود.

دامنه .ir

علاوه بر پسوندهاي دامنه معمول مانند net ، org ، edu و... برخي از دامنه ها مخصوص كشورها و حتي شهرهاي خاص تعريف شده اند. به عنوان مثال دامنه .to مخصوص شهر تورنتو در كانادا تعريف شده است و براي كشور خاصي نيست. دامنه .ir نيز براي كشور ايران در نظر گرفته شده و سايت هايي كه مرتبط با ايران هستند مي توانند از اين دامنه استفاده كنند.

اگر شخصي خارج از يك كشور خاص بدون اينكه در آن كشور اقامت داشته باشد بخواهد از دامنه هاي ملي استفاده كند معمولا دچار مشكل مي شود.به عنوان مثال شما به راحتي نميتوانيد دامنه با پسوند iq كه مربوط به كشور عراق است را تهيه كنيد و از طرف ديگر هزينه ثبت چنين دامنه هايي معمولا بسيار بالاتر از حالت معمول خواهد بود. البته در بين اين نوع دامنه ها، دامنه هايي با قيمت ارزان نيز وجود دارد، به عنوان مثال هزينه ثبت دامنه با پسوند in كه مربوط به كشور هند است بسيار پايين است و در حال حاضر حدود 2000 تا 3000 تومان خواهد بود.

نكته ديگري كه در مورد دامنه هاي ملي صادق است اين موضوع است كه قوانين مربوط به هر دامنه به صورت ملي تعريف ميشود و تابع قوانين آن كشور خاص مي باشد. به عنوان مثال طبق قوانين بين المللي اگر شما يك دامنه .com را ثبت كنيد و سپس ان را تمديد نكنيد و شخص ديگري آن را ثبت كند، نهايتا اين دامنه متعلق به اولين نفري است كه آن را ثبت كرده مگر آنكه آن را فروخته باشد و حق مالكيت دامنه حتي در صورتي كه دامنه تمديد نشود براي اولين شخص ثبت كنند محفوظ است اما چنين قانوني نه تنها براي دامنه هاي ir صدق نمي كند بلكه اگر شما يك دامنه با پسوند ir را ثبت كنيد و پس از مدتي يك شخص حقوقي ادعاي برند آن دامنه را داشته باشد دامنه از شما گرفته خواهد شد و به آن شخص حقوقي تعلق مي گيرد! كه البته ايران تنها كشوري در دنيا است كه چنين قانوني در مورد مالكيت دامنه دارد.

دامنه .co

چند سالي است كه ثبت دامنه با پسوند .co رونق گرفته است، بسياري از افرادي كه دامنه با اين پسوند ثبت مي كنند از فلسفه و علت نامگذاري اين دامنه اطلاعي ندارند. برخلاف تصور اين افراد دامنه co مخفف عبارت company نيست! بلكه اين دامنه يك دامنه ملي محسوب شده و براي كشور كلمبيا مي باشد. بنابراين قوانين مربوط به اين دامنه مربوط به كشور كلمبيا است و علت گران بودن اين نوع از دامنه ها هم همين موضوع است. طراحي سايت با وردپرس

بهتر است دامنه خود را با چه پسوندي ثبت كنيم؟

با توجه به توضيحات ارائه شده، قطعا هر وب سايتي بسته به اينكه در چه زمينه اي فعاليت مي كند بهتر است دامنه مربوط به كار خود را ثبت كند. البته نكته اي كه در اينجا وجود دارد اين است كه با توجه به متداول بودن دامنه هاي com بهتر است حتما در صورت آزاد بودن اين دامنه را براي سايت خود ثبت كنيد زيرا در صورت بزرگ شدن وب سايت شما در دراز مدت ثبت نكردن اين دامنه مي تواند برايتان مشكلات زيادي ايجاد كند. به عنوان مثال اگر ميخواهيد يك سايت فارسي داشته باشيد بهتر است دامنه هاي ir و com را هم ثبت كنيد تا بعد از شما شخص ديگري دامنه با پسوند ديگري را ثبت نكند و اين موضوع برايتان مشكل ايجاد نكند.

مقايسه دامنه هاي .ir و .com

دامنه هاي فوق از نظر كاربردي تفاوت خاصي باهم ندارند و صرفا بر اساس نوع مخاطب مي توانيد در مورد انتخاب پسوند خود تصميم گيري كنيد. البته اين دامنه ها از نظر سئو يك تفاوت اساسي با هم دارند كه در بخش بعد آن را توضيح مي دهم. در حالت كلي اگر سايت شما يك سايت تجاري است و مخاطب آن ارتباطي به ايران ندارد لزومي به ثبت دامنه با پسوند ir نداريد و در غير اينصورت بهتر است هر دو پسوند را ثبت نماييد. تعرفه طراحي سايت      

تفاوت دامنه هاي ir ، com و co از نظر سئو

مهمترين تفاوت اين سه نوع از دامنه بر اساس نوع مخاطبي است كه دارند. گوگل و ساير موتورهاي جستجو همواره تلاش مي كنند بهترين پاسخ ممكن را به جستجوي كاربر ارائه دهند و به همين جهت يكي از معيارهاي اساسي كه دارند انطباق خواسته كاربر با عبارتي است كه جستجو كرده است.

يكي از راه هاي منطبق كردن اين موضوع در نظر گرفتن شرايط مكاني است، به عنوان مثال اگر كاربري در نيويورك به دنبال پيتزا فروشي بگردد بايد اطلاعات پيتزا فروشي هاي نزديك به محل خود را پيدا كند و كاربر ديگري كه در لندن به دنبال پيتزا فروشي است مي بايست اطلاعات متفاوتي كه مرتبط با مكان اوست ببيند. طراحي سايت در تهران

گوگل در ابزار web master tools خود اين امكان را در اختيار مديران سايت ها قرار داده تا بتوانند كشور مورد نظر خود را انتخاب كنند تا نتايج گوگل براي مخاطبيني كه در آن كشور جستجو مي كنند نسبت به ساير وب سايت ها بالاتر نمايش داده شود. براي دسترسي به اين بخش كافي است در بخش site settings در وب مستر تولز كشور هدف مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

البته گوگل به صورت خودكار براي دامنه هاي ملي مخاطب هدف را در همان كشور قرار مي دهد و نيازي به تنظيمات اين بخش براي دامنه هاي ملي نيست. طراحي سايت     

مشكل دامنه co از نظر سئو

اگر دامنه شما با پسوند co باشد گوگل به صورت خودكار سايت شما را براي كشور كلمبيا در نتايج بالاتري قرار داده و براي ساير كشور ها در نتايج بالا قرار نخواهد داد. به همين دليل افرادي كه بدون اطلاعات دقيق اقدام به ثبت دامنه با اين پسوند مي كنند بايد در جريان باشند كه عملا سايتي كه دارند در كلمات پر رقابت نمي تواند رتبه بالايي در گوگل و ساير موتورهاي جستجو كسب كند و چنين دامنه اي از نظر سئو در داخل ايران و ساير كشورها به غير از colombia بسيار ضعيف خواهد بود.

مشكل دامنه com از نظر سئو در داخل ايران

با توجه به اينكه كشور ايران در حال حاضر تحريم است، براي دامنه هاي com نمي توانيد محدوده جغرافيايي هدف تعيين كنيد و به همين جهت اين نوع از دامنه ها از اين نظر در رتبه مناسبي نسبت به دامنه هاي ir در جستجوي عبارات فارسي و داخل ايران قرار نميگيرند. بنابراين اگر مشتري هدف شما داخل ايران است بهتر است از دامنه ir براي دامنه خود استفاده كنيد زيرا گوگل به صورت خودكار كشور ايران را به عنوان كشور هدف اين نوع از دامنه ها شناسايي ميكند. طراحي فروشگاه اينترنتي    

مشكل دامنه ir

مشكل دامنه ir تحريم بودن در تبليغات گوگل است و اگر بخواهيد از تبليغات گوگل استفاده كنيد عملا بهتر است از دامنه با پسوند com استفاده كنيد، اما اگر برنامه اي براي استفاده از سيستم تبليغات گوگل نداريد دامنه هاي ir مي تواند گزينه مناسبتري باشد. البته اين شرايط تا زماني برقرار خواهد بود كه تحريم هاي ايران ادامه داشته باشد.

  1. https://hamedweb.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  2. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  3. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  4. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  5. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  6. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  7. https://webinja.iranblog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  8. https://webinja.iranblog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  9. https://webinja.iranblog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  10. https://webinja.iranblog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  11. https://webinja.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  12. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/10/Industrial-site-design.html
  13. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/8/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  14. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/6/Car-site-design--car-show-site-design.html
  15. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/4/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  16. https://samyarweb.payamblog.net/Post/8/Construction-site-design.html
  17. https://samyarweb.payamblog.net/Post/16/Real-estate-site-design.html
  18. https://samyarweb.payamblog.net/Post/14/Exchange-site-design.html
  19. https://samyarweb.payamblog.net/Post/12/Commercial-and-commercial-site-design.html

https://samyarweb.payamblog.net/Post/10/Carpet-Website-Design--Carpet-Website-Design.html

لباس مجلسي دخترانه

۳۸ بازديد

لباس مجلسي دخترانه

 

انتخاب يك لباس زيبا براي مجالس عقد و عروسي و مراسم­هاي رسمي براي دختران جوان دغدغه­ي بزرگي است. آنها تمايل دارند در مجلس بدرخشند و در عين حال لباسي كه بر تن دارند علاوه بر نمايش زيبايي و جواني آن­ها، متناسب با سنشان باشد. در پپت ماركت نكاتي را براي انتخاب لباس عالي ارائه مي دهيم.

km61_q1.jpg

لباس­هاي مجلسي دخترانه در طرح­ها و مدل­هاي زيادي توليد و عرضه مي­شوند پس دختران جوان گزينه­هاي بسياري براي انتخاب يك لباس مجلسي دخترانه پيش رو دارند.

در دوخت لباس­هاي مجلسي دخترانه از پارچه­هاي متنوعي استفاده مي­شود. پارچه­هاي گيپور، ساتن، دانتل براي دوخت اين لباس­ها بسيار مناسب هستند و نتيجه­ي نهايي جذاب خواهد بود.

لباس­هاي مجلسي كوتاه يكي از انتخاب­هاي زيبا براي دختران است. اين نوع لباس­ها متناسب با سن آن­ها است و استايل شيك و خاصي به آن­ها مي­دهد. دختران جواني كه اندام ريزه و ظريف دارند در لباس­هاي مجلسي بلند و پرچين جلوه­ي زيبايي نخواهند داشت پس لباس مجلسي­هاي كوتاه انتخاب مناسبي براي آن­ها است.يكي ديگر از ويژگي­هاي مثبت اين لباس­ها در اين است كه براي تمام مجالس و مهماني­ها مناسب هستند و يك گزينه­ي بسيار مناسب براي دختراني است كه علاقه اي به پوشيدن لباس­هاي بلند و  پر زرق و برق زنانه ندارند. البته ماكسي­هاي بلند نيز با طرح­هاي جوان پسند و جديد براي دختران نيز تهيه مي­شود كه براي مجالس رسمي و مراسم­هاي مجلل حالت رسمي­تري به آن­ها مي­دهد.

ناگفته نماند لباس مجلسي دخترانه تنها به پيراهن­هاي كوتاه و ماكسي محدود نمي­شود. شما مي توانيد با خريد اينترنتي لباس وانتخاب­هاي جسورانه متفاوت و خاص جلوه كنيد. براي مثال تركيب تاپ­هاي مجلسي و كوتاه با دامن­هاي دانتل بسيار چشم­نواز و شيك خواهد بود و با پوشيدن آن استايل جديدي را تجربه مي­كنيد.

سرهمي­هاي مجلسي نيز از گزينه­هايي مي­باشد كه به تازگي مورد توجه دختران جوان قرار گرفته است. البته بايد دقت كنيد لباس­هاي سرهمي­ براي خانم­هاي كوتاه قدي كه اندام چاقي دارند به هيچ عنوان پيشنهاد نمي­شود اما در عوض خانم­هاي لاغر را بسيار خوش اندام نمايش مي­دهد و آن­ها مي­توانند از اين گزينه­ي جذاب براي انتخاب لباس مجلسي خود بهره ببرند.

بخشي از لباس­­ هاي مجلسي دخترانه در بازار براي دختربچه­هاي كم سن وسال طراحي و تهيه مي­­شود. لباس­هايي كه براي جشن­ها و مجالس براي دختران كم سن طراحي مي­شوند معمولا كمي زرق و برق دارند و در دوخت آن­ها از پارچه­هاي لطيف و براقي مثل ساتن استفاده مي­كنند. اغلب در تزئين اين لباس­ها از طرح­هاي شاد و رنگي بهره مي­برند به عنوان مثال آن­ها را با تور، اكليل، نگين­هاي زيبا تزئين مي­كنند تا جلوه­ي زيبايي براي دختران كوچك داشته باشد و مورد توجه آن­ها نيز قرار بگيرد.

براي انتخاب لباس­هاي مجلسي دخترانه به نكات و عوامل مهمي بايد توجه كرد. علاوه بر رنگ پوست و ميزان رسميت مجلسي كه در آن حضور پيدا مي­كنيد يكي از عوامل مهم نوع اندام شما است. دختران جوان براي انتخاب لباس مناسب خود بايد به قد و نوع اندام خود توجه داشته باشند ؛ فرم اندام همه يكسان نيست بنابراين يك لباس زيبا ممكن است براي اندام شما جلوه­ي مطلوبي نداشته باشد.

بعد از يك انتخاب پيراهن مجلسي مناسب، بهتر است از اكسسور­هاي زيبا براي كامل كردن استايل خود غافل نشويد. براي دختران جوان زيورآلاتي با طرح­هاي خاص مثل گوشواره­هاي بلند و چوبي يا گردنبند­هاي چندرديفي بسيار محبوب است.

گواهينامه ISO 9001 چيست؟ نحوه دريافت گواهينامه (براي مبتديان)

۱۹ بازديد

گواهينامه ISO 9001 چيست؟ نحوه دريافت گواهينامه (براي مبتديان)

ISO 9001 يك استاندارد بين‌المللي براي تعريف سيستم مديريت كيفيت (QMS) است. اين استانداردها (يا معيارها) مختلفي را براي تعريف اصول مديريت كيفيت مانند مشتري مداري ، بهبود رهبري و مديريت در سازمان ، بهبود و كنترل فرآيندهاي داخلي و روشهاي كلي بهبود مستمر تعريف مي‌كند.

 

اجازه دهيد هر جز component و گواهينامه ISO 9001 را جدا كنيم.

 

 

ايزو

ISO يا سازمان بين‌المللي استاندارد سازي يك‌نهاد تنظيم كننده استاندارد بين‌المللي است كه در ژنو ، سوئيس مستقر است. اين گروه از نمايندگان مختلف از طيف وسيعي از سازمانهاي استاندارد تجاري ، صنعتي و متعلق به آن تشكيل شده است.

 

اساساً اين سازمان وظيفه تعريف و اجراي همه اين استانداردها را بر عهده دارد.

 

ISO خودش درواقع براي هيچ كاري كار نمي‌كند. كليه گواهينامه‌ها توسط سازمان‌هاي خارجي انجام مي‌شود.

 

9001

عدد بعد از ISO شناسه استاندارد است. ISO 9001 يكي از محبوب‌ترين استانداردهاي ISO است و استانداردهاي دستگاه‌هاي مديريت كيفيت عمومي را تعريف مي‌كند.

 

ISO 9001 بخشي از خانواده ISO 9000 گسترده‌تر است. تمام استانداردهاي موجود در ISO 9000 به مديريت كيفيت اشاره دارد.

 

اساساً اين استاندارد براي كمك به سازمانها در كارآيي و موفقيت بيشتر در تأمين نيازهاي مشتريانشان طراحي شده است.

 

حداقل 1 ميليون شركت و سازمان در بيش از 170 كشور جهان گواهينامه ISO 9001 را دريافت كرده‌اند.

 

درجه

ISO 9001 همچنين تنها استاندارد در خانواده 9000 است كه مي‌تواند گواهي شود. اين گواهينامه الزامي نيست و سازمان‌ها هنوز مي‌توانند بدون دريافت گواهينامه ، به‌طور غيررسمي اصول ISO 9001 را پياده سازي كنند.

 

ازنظر فني ، سازمان‌ها فقط مي‌توانند "گواهينامه بگيرند". بااين‌حال ، افراد مي‌توانند به منظور انجام حسابرسي از سازمان‌ها ، حسابرسان معتبر يا ثبت شده شوند.

 

صدور گواهينامه به‌طوركلي كل سازمان را شامل مي‌شود ، با تأكيد بر امكانات خاص يا بخشهايي كه براي بهبود عملكرد درزمينه? طراحي شده‌اند.

 

در اينجا خلاصه‌اي از مهمترين اطلاعات در مورد استاندارد ISO 9001 آورده شده است:

 

ISO 9001 يك استاندارد بين‌المللي براي سيستم مديريت كيفيت (QMS) است.

ISO 9001 بخشي از خانواده بزرگتر ISO 9000 است.

ايزو 9001 تنها استاندارد قابل اطمينان است. چيزي به‌عنوان "گواهينامه ISO" يا "گواهينامه ISO 9000" وجود ندارد ، فقط "گواهينامه ISO 9001" است.

افراد نمي‌توانند گواهينامه ISO 9001 را دريافت كنند. در عوض ، سازمان‌ها يا شركت‌ها گواهينامه دريافت مي‌كنند.

بااين‌حال ، افراد مي‌توانند براي تبديل شدن به حسابرس اصلي ISO 9001 ، گواهينامه دريافت كنند تا آن‌ها را قادر به حسابرسي ساير شركت‌ها كنند.

اندازه سازمان مهم نيست. مي‌تواند يك نفر باشد يا 100000 نفر.

ISO 9001 يك استاندارد كلي براي مديريت كيفيت است - مهم نيست كه در كدام صنعت فعاليت مي‌كنيد.

ISO 9001 به جاي استاندارد متمركز بر محصول ، يك استاندارد متمركز بر فرآيند است. براي تعريف كيفيت محصول طراحي نشده است (اگرچه اگر روند كار شما خوب است ، بايد محصول شما نيز باشد).

صدور گواهينامه ISO 9001 به چه معناست؟

سازمان‌هاي داراي گواهينامه ايزو 9001 يك سيستم مديريت كيفيت مطابق با تمام الزامات مندرج در استاندارد ISO 9001 را با موفقيت پياده سازي كرده‌اند.

 

بخشي از صدور گواهينامه ISO 9001 اطمينان از شناسايي و فعاليت بر اساس زمينه‌هاي بهبود است. به همين ترتيب ، مي‌توان فرض كرد كه سازمان‌هاي داراي گواهينامه ISO 9001 محصولات و / يا خدماتي را ارائه مي‌دهند كه از استانداردهاي دقيق مديريت كيفيت برخوردار هستند.

سيستم مديريت كيفيت چيست؟

يك سيستم مديريت كيفيت براي استاندارد ISO 9001 اساسي است. در ابتدايي‌ترين حالت ، يك سيستم مديريت كيفيت مجموعه‌اي از اصول يا دستورالعمل‌ها براي روش‌هاي عملياتي استاندارد است كه مي‌توانيد براي اندازه گيري "كيفيت" جنبه‌هاي مختلف كسب و كار خود استفاده كنيد.

 

آن را به‌عنوان مجموعه‌اي از سياست‌ها ، فرآيندها و رويه‌هاي مستند تصور كنيد كه روش ايده آل ارائه محصولات يا خدمات به مشتريان را تعيين مي‌كند. اين سيستم بسيار شبيه به سيستم مديريت فرآيند تجارت است ، مگر اينكه با تأكيد بر كنترل كيفيت.

 

هر سيستم مديريت كيفيت متفاوت و متناسب با نيازها و اهداف شركتي كه از آن‌ها استفاده مي‌كند ، خواهد بود. كاري كه استاندارد ISO 9001 (و به‌طوركلي خانواده ISO 9000) انجام مي‌دهد ارائه مجموعه‌اي از دستورالعمل‌ها براي كمك به شما در طراحي و اجراي يك سيستم مديريت كيفيت موفق است.

 

شما مي‌توانيد يك سيستم مديريت كيفيت را با تقسيم آن به چهار عنصر يا مرحله اساسي درك كنيد:

 

طرح

انجام دادن

چك

عمل كن

البته ، سيستم مديريت كيفيت به تنهايي به‌طور خودكار گواهينامه ISO 9001 را به شما نمي‌دهد ، اما اين چيزي است كه كل گواهينامه بر اساس آن است.

 

علاوه بر 9001 ، استانداردهاي ديگري نيز در خانواده 9000 وجود دارد كه از اجراي سيستم مديريت كيفيت پشتيباني مي‌كنند:

 

ISO 9000 اصول و اصطلاحات استفاده شده در ISO 9001 را تعريف مي‌كند ،

ISO 9004 براي بهبود ميزان موفقيت در سيستم مديريت كيفيت 9001 تنظيم شده طراحي شده است.