اعلام ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران/ درگیری سنگین نیروهای وابسته به آمریکا و ترکیه در شمال سوریه/ برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن/ هشدار خواهر کیم جونگ اون به ارتش آمریکا

۹ بازديد

اعلام ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران، درگیری سنگین نیروهای وابسته به آمریکا و ترکیه در شمال سوریه، برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن، هشدار خواهر کیم جونگ اون به ارتش آمریکا و بیانیه پایانی نشست روسیه و شورای همکاری خلیج فارس از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.



انتخاب cpu مناسب برای سرور hp

۱۲ بازديد

انتخاب cpu مناسب برای سرور hp

برای انتخاب cpu سرور hp باید به نسل سرور و پشتیبانی سرور از سی پی یو مورد نظر دقت کنیم. بعد از این مورد باید مشخص کنید به چه نوع کار و چه حجمی از پردازش را قرار است پردازنده برای شما انجام دهد، تا متناسب با این پردازنده خود را انتخاب کنید. پردازنده ها دارای ویژگی های تعداد هسته، فرکانس کاری در حالت پایه و حالت توربو و مقدار حافظه کش است که باید به این موارد نیز دقت کنید. چون cpu در ارتباط با رم است، باید از پردازنده ای روی سرور استفاده کنیم که از رم موجود روی سرور یا رمی که قرار است بعدا روی سرور قرار دهیم، پشتیبانی کند. برای مثال پردازنده های اینتل زئون E5-2600 ورژن 3 و 4 از رم های ddr4 پشتیبانی می کنند. علاوه بر این باید به فرکانس رم نیز توجه کنید چون هر cpu سرور تا یک فرکانس خاصی از رم ها را پشتیبانی می کند.

آشنایی با شیوه عملکرد واحد پردازش مرکزی(CPU)

واحد پردازش مرکزی یا Central Processing Unit  به اختصار CPU  نامیده می‌شود. این ابزار مسئول پردازش داده‌ها و اجرای برنامه‌های کاربردی می‌باشد که  شامل چندین قسمت است. هر کدام از بخش‌ها وظایف خاصی برعهده دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های CPU واحد کنترل (Control Unit) نام دارد که مسئول هماهنگی فرآیند اجرای دستورات و انتقال داده‌ها بین قسمت‌های مختلف CPU است.  واحد اجرای محاسبات یا به اختصار ALU وظیفه انجام عملیات‌های ریاضی و منطقی بر روی داده‌های ورودی را برعهده دارد.

هر CPU دارای سرعت پردازش مشخصی است که با هرتز (Hz) اندازه گیری می‌شود. سرعت پردازش CPU  به اندازه‌ای مهم می‌باشد که تعیین کننده سرعت کلی کامپیوتر است. سرعت پردازش CPU  به عوامل مختلفی مانند تعداد هسته‌ها ،سرعت ساعت (Clock Speed)  و حافظه‌کش‌ها بستگی دارد.

CPU  به صورت یک تراشه درون مادربورد کامپیوتر قرار دارد و با سایر قطعات کامپیوتر ارتباط دارد. به طور کلی CPU به عنوان مهم‌ترین قسمت کامپیوتر نقش بسیار مهمی در سرعت و کارایی کامپیوتر ایفا می‌کند.

شیوه عملکرد CPU

واحد پردازش مرکزی (CPU) قسمتی از کامپیوتر می‌باشد که وظیفه اجرای دستورات و محاسبات را بر عهده دارد. شیوه عملکرد واحد پردازش مرکزی در چند مرحله دسته‌بندی می‌شود که شامل مراحل زیر است:
بارگذاری دستور

در این مرحله، دستوراتی که برای اجرا در واحد پردازش مرکزی وجود دارند، از حافظه به واحد پردازش مرکزی ارسال می‌شوند.

بازیابی دستور

در این مرحله، واحد پردازش مرکزی دستورات را از حافظه بازیابی کرده و در رجیسترهای داخلی خود ذخیره سازی می‌کند.
دیکود دستور

واحد پردازش مرکزی در این مرحله دستورات را تفسیر کرده و برای اجرا آماده می‌سازد.
اجرای دستور

 در این مرحله،  CPU دستورات را انجام می‌دهد و نتایج را در رجیسترهای داخلی حفظ می‌کند.

قیمت سی پی یو اچ پی

تفاوت cpu سرور با کامپیوتر معمولی

تفاوت cpu سرور با کامپیوتر معمولی در قدرت و مدت زمان کار است. با توجه به اینکه سرورها به صورت مداوم کار می کنند، پس پردازنده های آن ها هم به صورت مدوام کار می کند ولی در کامپیوترهای معمولی این قابلیت وجود ندارد. از دیگر تفاوت ها در میزان تعداد هسته، حافظه کش و ترد پردازنده است. Cpu های سرور ها برای کارهایی که نیاز به قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند استفاده می شوند، در حالی که در کامپیوترهای معمولی چنین قدرتی مورد نیاز نیست و باعث هدر رفتن هزینه می شود. از دیگر تفاوت ها در پردازنده سرور ها قابلیت بهینه سازی مصرف انرژی است، به دلیل کار مداوم سرورها، cpu این دستگاه دارای تکنولوژی مصرف بهینه هستند و باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند.

منبع: https://tshfidar.com/product-category/server-cpu/

 

بعد از خرید گوشی باید به فکر چه چیز هایی بود ؟

۱۲ بازديد

بعد از خرید گوشی باید به فکر چه چیز هایی بود ؟

گوشی شیائومی

مدت هاست که گوشی های هوشمند به یکی از لوازم اصلی زندگی بشر تبدیل شده اند به طوری که یک فرد بدون موبایل برای انجام بسیاری از کارهای روزمره خود با مشکل رو به رو می شود. این روز ها افراد بسیاری از فعالیت های روزمره خود مانند خرید کردن، پرداخت قبوض و حتی مسیریابی در خیابان ها را که پیش از این به صورت حضوری انجام می دانند با استفاده از گوشی های هوشمند خود و با صرف انرژی و زمان کمتر انجام می دهند.

به دلیل زیاد شدن نیاز بازار کمپانی های بسیاری در حوزه ی تولید کالای دیجیتال و به خصوص طراحی و تولید گوشی های هوشمند فعالیت می کنند. از آن جایی که تکنولوژی های مربوط به این حوزه با پیشرفت علم، روز به روز پیشرفت می کند، هر روز شاهد ورود گوشی های جدیدی به بازار هستیم و یکی از فعال ترین شرکت هایی که در حوزه ی تولید گجت های هوشمند فعالیت می کند شیائومی است. در آغاز فعالیت، این شرکت که حتی در کشور خود یعنی چین نیز شناخته شده نبود، اولین گوشی هوشمند خود را در حالی به بازار عرضه کرد که غول های این صنعت مانند: اپل و سامسونگ سردمدار فروش این حوزه بودند. کیفیت خوب محصولات و قیمت های مقرون به صرفه سبب شد که در کمال ناباوری این گوشی فروش بسیار خوبی را رقم بزند و مقدمه ای برای شهرت شیائومی و گسترش فعالیت این کمپانی گردد.

اگر هم اکنون سری به لیست گوشی های هوشمند شیائومی بزنیم، با مدل های متنوعی مواجه خواهیم شد که هر کدام به تناسب امکانات و تکنولوژی ای که در نرم افزار و سخت افزار آن ها استفاده شده برچسب های قیمتی متفاوتی دارند. تنوع محصولات باعث شده که  همه ی مخاطبان با هر بودجه ای بتوانند گوشی شیائومی مناسب خود را پیدا کنند، علاوه بر این هر گوشی هوشمند شیائومی نسبت به رقبای هم رده اش از برند های دیگر قیمت بهتری دارد و همین سبب می شود تا افراد زیادی تمایل به خریدن این محصولات داشته باشند.

لوازم جانبی شیائومی

تا این جا متوجه شدیم که شرکت شیائومی امروزه به یکی از برند های معتبر در حوزه ی تولید کالای دیجیتال تبدیل شده وکاربران زیادی از طرفداران این برند چینی هستند. موفقیت های شیائومی در این زمینه سبب شد تا مدیران آن تصمیم بگیرند حوزه های فعالیت این شرکت را گسترش دهند، به همین جهت امروزه علاوه بر گوشی شیائومی، محصولات متنوع دیگری از این برند در زمینه هایی مانند: ابزار و تجهیزات، لوازم خانگی ، بهداشت و سلامتی، خانه هوشمند و ... در بازار در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

یکی از حوزه های دیگری که شیائومی در آن بسیار خوب عمل کرده و به تبع آن فروش بسیار خوبی نیز دارد، لاین تولید لوازم جانبی است. شیائومی در این لاین به تولید کالاهایی مانند: آداپتور شارژر، کابل، هدفون و هندزفری شیائومی، پاور بانک و ... مشغول است.

محصولات این دسته نیز مانند اکثر تولیدات شیائومی دارای طراحی زیبا، کیفیت بالا، طول عمر کافی و مجهز به آخرین تکنولوژی های روز هستند، اما آن چیز که بیش از دیگر موارد سبب جذب مخاطبین می شود، بی شک تفاوت قیمتی این کالاها با لوازم جانبی شرکت های رقیب است.

حتما می دانید که بسیاری از کمپانی های بزرگی که در حوزه ی کالای دیجیتال فعال هستند، عمده سود خود را از راه فروش لوازم جانبی تامین می کنند. این موضوع در طی چند سال اخیر و با حذف شارژر و هدفون  از جعبه ی گوشی ها پر رنگ تر شد. ابتدا پرچمداران بدون این اقلام وارد بازار شدند و پس از مدتی در جعبه ی میان رده ها نیز خبری از شارژر و هدفون نبود. این موضوع سبب شد تا مخاطبین علاوه بر پرداخت هزینه ی گوشی هوشمند، مجبور باشند تا مبلغ گزافی را نیز برای لوازم جانبی بپردازند.

در این میان شرکت هایی مانند شیائومی به تولید لوازم جانبی بسیار با کیفیتی روی آوردندکه علاوه بر پشتیبانی از گجت های این شرکت برای گوشی های هوشمند برند های دیگر نیز قابل استفاده بود. پس از این که ثابت شد این تجهیزات تا چه حد کاربردی و مقرون به صرفه هستند، خیل عظیمی از کاربران به خرید کابل شارژر و آداپتور شیائومی و همچنین هدفون و هندزفریشیائومی روی آوردند.

در این مطلب قصد داریم یک گوشی هوشمند محبوب این برند و چند لوازم جانبی پر فروش را معرفی کرده و مهم ترین مزیت های آن ها را بررسی نماییم.

گوشی شیائومی Mi 11i

این گوشی شیائومی دردسته ی میان رده های محبوبی قرار می گیرد که در سال 2021 وارد بازار شده است. ابعاد آن 163.6 در 76.4 در 7.8 میلی متر و وزنش 196 گرم است. این گوشی به یک نمایشگر سوپر امولد باکیفیت 6.7 اینچی مجهز شده که 85.9 درصد صفحه نمایش را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه حاشیه های اطراف نمایشگر بسیار باریک است که جذابیت بصری این گوشی هوشمند را بیشتر می کند. کیفیت نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل است و رفرش ریت آن در میزان حداکثری 120 قرار دارد، به همین جهت صاحبان Mi 11i لذت فراوانی را در حین دیدن فیلم یا انجام بازی با این صفحه نمایش تجربه می کنند.

استفاده از تراشه ی اسنپ دراگون 888  در کنار یک پردازنده ی مرکزی 8 هسته ای و یک پردازنده ی گرافیکی آدرنو 660 سبب می شود تا سرعت و قدرت پردازش اطلاعات در این میان رده قابل توجه باشد. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را ازطریق یک باتری 4520 میلی آمپر ساعتی تامین می کند که قادر است به وسیله ی شارژر 33 واتی درون جعبه در مدت 50 دقیقه فول شارژ شود.

دوربین پشتی این گوشی شیائومی دارای سه لنز است. یک لنز واید 108 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی ودر نهایت یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی می توانند تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کنند. در قسمت دوربین سلفی نیز از یک لنز واید 20 مگاپیکسلی بهره برده اند.

عملکرد این مدل در مجموع بسیار مطلوب است و می توان گفت که انتظارات کاربران را بیش از میان رده های دیگر پاسخ خواهد داد.

آداپتور شیائومی مدل ZMI HA832

اگر بخواهیم در میان محصولات متنوع این شرکت، یک کابل شارژر و آداپتور شیائومی را معرفی کنیم، آداپتور شیائومی مدل ZMI HA832 جزو بهترین گزینه ها است.

 این آداپتور نه تنها به خاطر بدنه ی ساده، یکدست و سفید رنگش، نه تنها ظاهر بسیار زیبایی دارد بلکه استفاده از متریال PC درجداره ی آن سبب شده تا هم در برابر خط و خش و ضربه مقاومت خوبی داشته باشد و هم در برابر اتفاقاتی مانند تغییر ولتاژ و تغییرات دما ایمنی لازم را دارا است.

این آداپتور دارای سه پورت برای اتصال به گجت های هوشمند دیگر است، دو پورت ازنوع USB A و یک پورت از نوع USB B در نظر گرفته شده است و به همین جهت می تواند به دستگاه های مختلفی متصل شود. این شارژر بسیارسبک است و افراد می توانند آن را به راحتی در کیف خود حمل کنند و از قابلیت فست شارژ آن استفاده نمایند.

هدفون و هندزفری شیائومی مدل HSEJ03JY

دنیای هدفون و هندزفری شیائومی بسیار متنوع است و افراد با توجه به بودجه ای که برای خریدن چنین کالایی در نظر دارند انتخاب های بسیاری خواهند داشت، اما اگر شما از افرادی هستید که تنها به دنبال یک هندزفری معمولی می گردید، هدفون و هندزفری شیائومی مدل HSEJ03JY انتخاب مناسب و نسبتا ارزانی است.

این محصول بسیار سبک است و کابل آن 1.25 متری در نظر گرفته شده اما مهم ترین ویژگی این کابل طول آن نیست بلکه در صورت استفاده از این مدل سیم هدفون شما به هیچ وجه به هم گره نخواهد خورد.

 

https://list.ly/list/8cCH-ynkh-shyywmy?make_list_mode=true

https://socialsocial.social/user/xiaomi04092 /

https://replit.com/@tokay14951

https://answerpail.com/index.php/user/xiaomi04092

https://letterboxd.com/xiaomi04092 /

https://www.indiegogo.com/individuals/34286163

https://slides.com/xiaomi04092

https://visual.ly/users/tokay14951/portfolio

 

قیمت لگو ماشین

۱۱ بازديد

خرید ماشین لگو

اسباب بازی های لگو ماشین انواع مختلفی دارند و شرکت لگو مدل های مختلفی از آنها را تولید می کند. لگو ساختنی ماشین جزو محبوب ترین اسباب بازی های ساختنی در بین پسران هستند. بازی ماشین لگو به قدری هیجان انگیز و سرگرم کننده است که بسیاری از والدین دوست دارند برای فرزندان خود ماشین ساز لگو بخرند. برای خرید انواع ماشین لگو می توانید به سایت بارلی توی مراجعه کنید. در آینده با ما همراه باشید تا درباره مواردی مانند قیمت خودروهای لگو و نحوه خرید آنلاین خودروهای لگو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

لگو های ماشین چه چیزی هستند؟

اسباب بازی های لگو شامل قطعات زیادی هستند که با اتصال این قطعات می توان خودروهای لگو جالبی ساخت. تعداد و اندازه قطعات برای هر مدل ماشین لگو بستگی به اندازه مدل نهایی دارد. اسباب بازی های لگو به روش های مختلفی مانند کامیون لگو یا مینی ماشین لگو ساخته می شوند. اصولا هر کدام از این لگوها برای سن خاصی مناسب هستند. لگوهای بزرگ ماشینی حاوی قطعات زیادی هستند و به دلیل انعطاف پذیری که دارند برای پیر و جوان بسیار مناسب هستند. همچنین ماشین های لگو کوچک به دلیل تعداد کم قطعات و ساخت آسان برای کودکان مناسب هستند. شما می توانید با گشت و گذار و بررسی قیمت خودروهای لگو در فروشگاه اسباب بازی بارلی توی، لگو ماشین خریداری کنید.

اسباب بازی لگو ماشین

ممکن است اسباب بازی های ماشین لگو را در فروشگاه های مختلف دیده باشید. اسباب بازی ماشین لگو یکی از محبوب ترین اسباب بازی های لگو است. این اسباب بازی در بین پسران بسیار محبوب است. این مدل های اسباب بازی لگو در اندازه های مختلف طراحی و عرضه می شوند. همه ماشین‌های لگو مخصوص سنشان هستند، بنابراین پسرها می‌توانند ماشین لگو مناسب سن خود بسازند.

اسباب بازی های ماشین لگو طراحی شده برای کودکان 6 ساله با اسباب بازی های ماشین لگو طراحی شده برای نوجوانان متفاوت است. در واقع مدل های ماشین لگو که برای افراد مسن طراحی شده اند برای کودکان خردسال سخت و دست و پا گیر هستند. بنابراین، ماشین های لگو که برای کودکان نوپا طراحی شده اند، به روشی ساده طراحی شده اند تا کودکان نوپا بتوانند به راحتی مونتاژ شوند و لذت ببرند.

خرید آنلاین ماشین لگو

خرید آنلاین ماشین لگو مزایای زیادی برای مردم دارد. امروزه همه افراد به راحتی به اینترنت دسترسی دارند و فرصتی مناسب برای کسب و کارها ایجاد می کند تا برخی از فعالیت های خود را در فضای مجازی انجام دهند. از این رو امروزه می توان سایت های مختلفی را دید که در زمینه فروش خودرو لگو فعالیت می کنند و انواع مختلفی از این محصولات را عرضه می کنند.

یکی از این فروشگاه های اینترنتی، سایت بارلی توی است. شما می توانید مدل های مختلف ماشین لگو را در این سایت بررسی کنید و مدل های موجود ماشین لگو را با توجه به ترجیحات فرزندتان انتخاب و خریداری کنید. فروشگاه بارلی توی تمامی محصولات خود را با بهترین قیمت و با ضمانت اصالت کالا به مشتریان عرضه می کند.

قیمت لگو ماشین

افرادی که قصد خرید خودروی لگو را دارند معمولا قیمت خودروی لگو را در نظر می گیرند. با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصاد کشور مناسب نیست و نوسانات قیمتی محصولات مختلف را مشاهده می کنیم، نمی توان قیمت مشخصی برای اسباب بازی لگو قائل شد. علاوه بر این، بسیاری از مسائل دیگر نیز می تواند بر قیمت خودروهای لگو تاثیر بگذارد و منجر به تغییرات و نوسانات قیمت شود.

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند تاثیر زیادی در قیمت خودرو لگو داشته باشد، نوع خودرو لگو است. خودروهای لگو تنوع بسیار زیادی دارند و در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند، بنابراین می توان انتظار داشت که هر مدل و برند لگو با قیمت های متفاوتی عرضه شود. همچنین برند سازنده این اسباب بازی ها باعث تفاوت قیمت آنها می شود.

قبل از خرید ماشین لگو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

توجه به علایق خاص فرزندتان یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از خرید آنلاین ماشین لگو باید اطمینان حاصل کنید. کودکی که ماشین های بزرگ و کوچک دنیای واقعی را می شناسد، می خواهد ماشین داشته باشد و از سنین پایین دنیای واقعی را کشف کند. بچه ها محیط اطراف خود را به خوبی می شناسند. ماشین هایی که نقش ویژه ای در جامعه دارند مانند ماشین های پلیس، ماشین های آتش نشانی و ... برایشان بسیار جالب و فوق العاده است و از بازی با بچه ها لذت می برند.

مزایای لگو ماشین برای فرزند شما چیست؟

- خلاقیت کودک شما را بهبود می بخشد.

- بازی با Lego Car Builders تمرکز کودک شما را بهبود می بخشد

کودک شما با خرید ماشین لگو می تواند مهارت های اجتماعی خود را تقویت کند.

- عزت نفس فرزندتان افزایش می یابد.

- هنگام بازی با ماشین لگو، وقتی کودک شما در اولین تلاش موفق به ساخت ماشین لگو نمی شود، اکنون کودک شکست را می پذیرد و یاد می گیرد که برای برنده شدن و گرفتن جواب، بارها و بارها تلاش کند.

- کودکان می توانند با بازی با لگو عواطف و احساسات خود را رها کنند.